Customer Service Manager

Functie

• Als Customer Service Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële binnendienst die enerzijds de verwerking van binnenlandse en buitenlandse bestellingen behandelt en anderzijds de buitendienst ondersteunt. Tevens ben je verantwoordelijk voor een vlotte en efficiënte  transportplanning.

• Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor het behalen van de vooropgestelde doelstellingen en resultaten. Je houdt voortdurend een helikopterview over de KPI’s, SLA’s, behandeling van de serviceklachten en de klantentevredenheid. Daarnaast bepaal je ook, in samenspraak met de Supply Chain Planner & Analyst, de gewenste stockniveaus.

• Je optimaliseert de bestaande processen en systemen, met als doelstelling uniformiteit te creëren tussen de verschillende afdelingen en transparant te werk te gaan.

• Je fungeert bovendien als sterke schakel tussen de binnen- en buitendienst en draagt een professionele vertegenwoordiging van de binnendienst naar het hele bedrijf hoog in het vaandel.

• Je stuurt 3 teamleaders aan, coacht en begeleidt hen en beïnvloedt de werking van de teams waar nodig. Je draagt bij tot de teamspirit van de afdeling, die een 20-tal medewerkers omvat.

• Je zal gemiddeld éénmaal per week aanwezig zijn op de vestiging in Houten (NL) voor medewerkers commerciële binnendienst van Promat BV.  

• Je rapporteert aan de Supply Chain Manager Benelux & Nordics.

Profiel

• Als Customer Service Manager beschik je minimaal over een Academische Bachelor of je bent gelijkwaardig door ervaring.

• Je hebt minstens 7 jaar ervaring binnen een commerciële en administratieve context. Daarbij kan je ook minstens 3 jaar leidinggevende ervaring aantonen.

• Je bent organisatorisch sterk en hebt ervaring met veranderingsprocessen.

• Met je uitstekende communicatieve vaardigheden weet je te overtuigen en draagvlak te creëren binnen de organisatie.

• Als people manager ben je toegankelijk, sociaal en empathisch. Je durft beslissingen te nemen en zorgt voor de nodige coaching en ondersteuning van jouw team. 

• Je hebt bij voorkeur reeds met SAP gewerkt. 

• Je drukt je vlot uit in zowel het Nederlands, Engels als in het Frans. Kennis van het Duits is een pluspunt.

Solliciteer online